۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

 سرعت طوفان در زابل به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید

 سرعت طوفان در زابل به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید
سرعت طوفان در زابل به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید در همین راستا مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود
کد خبر : ۶۳۰۳۴۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۸۳ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۱۵۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۸۳ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۵مرداد ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۱۵۰۰ متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۱۵۰۰ متر  کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: تا اوایل هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد طوفان گردوخاک که سبب کاهش شدید دید خواهد شد.

حیدری توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود و به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کنید و رعایت حداکثری مقررات رانندگی در ترددهای جاده‌ای به سمت سیستان و خراسان جنوبی و رضوی در نظر گرفته شود.

برچسب ها: طوفان زابل